„Baigėsi ilgiausia ligi šiol mūsų koncertinė kelionė: 7 koncertai, 3 skirtingos programos, 5 Amerikos miestai. Tris savaites po Ameriką skraidėme ir važinėjome grodami Debussy ir Čiurlionio „Jūras“, o vainikavome savo „kruizą“ plukdydami Kutavičiaus „Gilijos laivužį“ ir sukdami Orffo „Fortūnos ratą“ drauge su puikiais „Dainavos“ ir „Ave musica“ chorais bei perkusininkais, šauniai vadovaujami Dariaus Polikaičio“, – pasidalijo įspūdžiais savo socialiniame tinkle pianistas R. Zubovas.

Drauge su gyvenimo ir kūrybos bendražyge S. Zuboviene spalio mėnesį publikai už Atlanto jie pristatė ir išties ypatingą programą – „Skambančios spalvų jūros. Čiurlionis ir Debussy“, pakvietusią klausytojus vieno koncerto metu išgirsti skambančius du epochinius XX amžiaus pradžios marinistinius simfoninius kūrinius, pradėtus kurti taip pačiais 1903 metais. Tai – Claude’o Debussy (1862–1918) „Trys eskizai simfoniniam orkestrui „La mer“ („Jūra“), paties autoriaus pritaikyti fortepijonui keturioms rankoms, ir Mikalojaus Konstantino Čiurlionio (1875–1911) simfoninė poema „Jūra“, transkribuota fortepijonui keturioms rankoms Jadvygos Čiurlionytės.

C.Debussy „Tris eskizus simfoniniam orkestrui „La mer“ pabaigė 1905-aisiais. Tais pačiais metais kūrinys buvo pristatytas Paryžiaus klausytojams. M.K.Čiurlionis simfoninę poemą „Jūra“ užbaigė 1907-aisiais, bet pirmą kartą ji buvo atlikta tik praėjus 25 metams po kompozitoriaus mirties ir be autoriaus užrašytos vargonų partijos.

Vėliau C.Debussy marinistinis opusas tapo kertiniu XX a.pradžios kūriniu, paveikusiu ne vieną kompozitorių, o monumentalioji M.K. Čiurlionio „Jūra“, deja, negalėjo pelnyti deramos vietos muzikos istorijoje. „Todėl mes sukūrėme programą, kurioje šiedu kūriniai pagaliau, praėjus beveik šimtui dvidešimčiai metų simboliškai susitinka vieno vakaro metu“, – pasakojo R. Zubovas.

Pianistas neabejojo, kad išgirsti, kaip tą pačią didingą gamtos stichiją – jūrą – garsais perteikia du itin jautrūs spalvos ir garso santykiui amžininkai, muzikos gigantai – impresionistas ir simbolistas, yra nepaprasta patirtis. Tačiau visos trys programos už Atlanto buvo sutiktos labai šiltai. „Daug žmonių nuo Bostono iki Siatlo pirmą kartą išgirdo Čiurlionio pavardę, daug čia gyvenančių lietuvių naujai pajuto stiprų dvasinį ryšį su jo kūryba. Veikiausiai daugelis pirmą kartą išgirdo ir gyvai skambančią Kutavičiaus muziką. O paskutinis koncertas su „Dainava“ ir „Ave musica“ buvo įspūdinga šventė daugiau kaip pusei tūkstančio žmonių! Sprendžiamt iš plojimų ir atsiliepimų – „Carmina burana“ juos pakerėjo.

Kelionė buvo fantastiška visais įmanomais aspektais. Sutikome labai daug mums brangių žmonių. Leidomės su jais į atsiminimų labirintus, pažinome daug naujų gražių žmonių, dar daugiau matėme ir bendravome per muziką. Koncertuose palikome visas jėgas ir savo širdis“, – dalijosi dar gyvais prisiminimais R. Zubovas. Sonata ir Rokas kaip fortepijoninis duetas debiutavo 1997 metų pavasarį Čikagoje, Lemonto dailės galerijoje. Mat abu pianistai studijavo muziką ne tik Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje, bet ir Šveicarijoje (Heinricho Neihauzo institute Ciūriche) bei JAV (De Paul universitete Čikagoje).

Atlikėjai koncertavo didžiuosiuose JAV ir Kanados miestuose, Argentinoje ir Urugvajuje, daugelyje Europos šalių, yra dažni tarptautinių festivalių dalyviai. Duetas atliko daugiau kaip 10 skirtingų kompozitorių kūrinių, sukurtų jųdviejų ansambliui „Duo Zubovas“, pasaulines premjeras. Išskirtinį dėmesį duetas skiria R.Zubovo prosenelio M.K. Čiurlionio kūrybos tyrinėjimui ir propagavimui.

Publikuota: 2022.11.08 Lrytas portale.

Artimiausias koncertas:
12.31 18:00„Stebuklų nakties sapnas”: Sonata Zubovienė ir Rokas Zubovas, fortepijoninis duetas, ir Rasa Samuolytė, aktorė. Vieta: M. K. Čiurlionio namuose.
Bilietus platina ➤ Bilietai.lt

 

Mūsų veiklą taip pat galite sekti:

Facebook | Instragram | Youtube | ČNaujienlaiškis

 

Kiti susiję straipsniai:

ČNaujienlaiškis | Kultūrinių lobių paieškos