Vaidas Tamošiūnas. Vilniaus ritmas IV 1/10, 2022

Paskutinė Vaido Tamošiūno fotografijų parodos „Šviesa ir ritmas Vilniaus atvaizduose“ savaitė.  Kviečiame pasižvalgyti ir atrasti nuolat besikeičiančio Vilniaus miesto veidą, nors trumpam sustingusį kadre.

Paklaustas, kas įkvėpė fiksuoti Vilnių, pasitelkiant meninę fotografiją, V. Tamošiūnas svarstė, kad tai iš dalies susiję su jo profesija: „Esu violončelistas, muzikas, jau beveik trisdešimt metų groju šv. Kristoforo kameriniame orkestre. Muzikiniai vaizdai ir yra mūsų kasdieniniai – regimieji vaizdai. Vilniuje gyvenu taip pat virš trisdešimt metų, laikau save vilniečiu, matau, kaip jis keičiasi, koks jis dinamiškas. Yra, kas jau stovi šimtmečiais, o kas – čia ir dabar. Tai norisi užfiksuoti, parodyti tą veidą, kuris keičiasi tiesiog mūsų akyse.“

Paroda veiks iki 2023 m. kovo 25 d.
Parodos koordinatorė Milda Pleitaitė.

Vaidas Tamošiūnas. Vilniaus ritmas I. 2022

Parodos epicentre – miesto objektai, architektūros paminklai, autoriaus nuotaikos ir ekspresijos, užfiksuotos savitomis fotografavimo technikomis.  Nuotraukose juntamas impulsyvus ritmas, ekspresyvus šviesos ir šešėlio žaismas kuria romantiškai džiugią, bet taip pat ir meditatyviai mistišką, tarsi skambesio kupiną atmosferą. Tai muziko prisilietimas prie miesto emocinio ir dvasinio pasaulio.

Prieš daugiau nei šimtą metų gimė M. K. Čiurlionio, kompozitoriaus, meilė Vilniaus miestui, padovanojusi meno mylėtojams ne vieną didžiojo menininko „miesto viziją“. Dabar į Čiurlionio namų Vilniuje ekspozicijos salę žengia ir naujai suskamba, rezonuoja Vilniaus miesto stebuklai, atrasti šių dienų muziko fotoobjektyvo ieškiklyje.

Vaidas Tamošiūnas  –  profesionalus muzikantas, nuo 1995 m. griežiantis violončele Šv. Kristoforo kameriniame orkestre. Dar nuo autoriaus studijų laikų LMTA Vilnius, o ypač Senamiestis, tapo jo tyrinėjimo objektu. Miestas visada žavėjo savo dinamiškumu, ritmiškumu, gebėjimu keistis. Norėdamas tai užfiksuoti, autorius  prisiminė savo seną aistrą – fotografiją.

Parodoje eksponuojami darbai, sukurti keliomis technikomis. Dalis jų padaryti pasitelkiant šiuolaikines skaitmenines technologijas, tarsi norint pabrėžti Vilniaus gebėjimą kisti ir stebinti, o tuo pačiu slėpti savo daugiaveidiškumą bei daugiasluoksniškumą. Kitos fotografijos atliktos naudojant analoginę ir „pinhole“ techniką („Pinhole“ arba „Camera obscura“ – pro mažą skylutę įsiskverbianti šviesa ant visiškai tamsios patalpos sienos projektuoja apverstą vaizdą).

Šiais laikais „Pinhole“ technika fotografai naudojasi ne tik dėl smalsumo, bet ir noro sukurti ypatingas meniškas nuotraukas. Jie gaminasi kameras iš kavos, arbatos, tabako dėžučių, kuriose pragręžiama skylutė, o į vidų dedama šviesai jautri medžiaga. Fotografuojant šiuo būdu, vaizdas gali būti fiksuojamas (eksponuojamas) labai ilgai: minutę, valandą ar net parą. Pastaroji fotografavimo technika autorių tarsi įpareigoja sustoti, neskubėti, taip atrandant naujus Vilniaus veidus, kampus bei šešėlius.

Eksponuojami darbai sukurti panaudojant panevėžiečio Raimundo Bernadicko perdarytą seną plačiajuostę kamerą „MoPinhole“.

Daugiau autoriaus darbų galite rasti – ČIA.

 

M. K. Čiurlionio namų darbo laikas:
Antradieniais – penktadieniais 11.00–17.00 
Šeštadieniais 13.00–17.00
Pirmadieniais, sekmadieniais ir valstybinių švenčių dienomis – NEDIRBA.
*Vykstant renginiams lankymo laikas gali keistis.

Lankymasis M. K. Čiurlionio namuose yra nemokamas.

 

Mūsų veiklą taip pat galite sekti:
Facebook | Instragram | Youtube | ČNaujienlaiškis

 

Kiti susiję straipsniai:

„Noriu parodyti Vilniaus veidą, kuris keičiasi akyse“ – V. Tamošiūnas

„Pakeliui su klasika“ – interviu su Vaidu Tamošiūnu

Parodos „Šviesa ir ritmas Vilniaus atvaizduose“ atidarymo akimirkos

Nauja paroda „Šviesa ir ritmas Vilniaus atvaizduose“